Säker Trafik i Dalarna AB – Halkbanan som kan mer än bara snurra runt körkortstagare
Det är inte varje dag vi får välkomna en kund som bokstavligen sätter folk på hal is – men nu är det dags. Säker Trafik i Dalarna AB, hjärnan bakom halkbanorna i Falun och Söderhamn, har valt Cu29 som partner för att vässa varumärket och gasa på resultatet. Och nej, det handlar inte bara om att lära nervösa 18-åringar att bromsa i tid.
Vem behöver egentligen en halkbana?
- Yrkesföraren som ska kunna sitt jobb
För dig som ska försörja dig som förare är detta helt nödvändigt att grepp (!) om… - Företaget med säljare som lever på vägen
För dig som har bilen som kontor och handsfree som kollega – visst vore det schysst att komma hem med både affär och bil i behåll? Halkbanan är mer än ett körkortsmoment, det är ren och skär arbetsmiljöinvestering. - Kundevent för de modiga (eller de som tror att de är det)
Vill du imponera på kunderna? Glöm tråkiga konferensrum. Bjud in till en dag med sladd och skratt – och kanske en smula insikt om vinterdäckens betydelse. - Den rutinerade föraren (som ”kan allt”)
Vi vet. Du har kört i 30 år och aldrig varit nära ett dike. Men handen på hjärtat, när testade du senast att panikbromsa på is? Exakt. - …och många fler
Vårt uppdrag: Mer än bara logga och färgpalett
Vi börjar med att skruva på varumärket. Hur uppfattas Säker Trafik i Dalarna idag? Är det mest ”en bana för körkortet”, eller ser folk också möjligheterna för företag, event och vidareutbildning? Dessutom gör Säkert Trafik i Dalarna så mycket mer. Här gräver vi djupare – och lovar att hitta guldkornen.
När varumärkesstrategin sitter som en keps (utan gubbe under), tar vi nästa steg: att faktiskt öka affärerna. Det blir marknadsföring som känns, syns och får folk att tänka ”varför har vi aldrig gjort det här med jobbet förut?”
Varför bry sig?
- För att trafiksäkerhet är coolt (och lönsamt)
Det är lätt att glömma bort tills det smäller. Men företag som satsar på säkerhet sticker ut, både som arbetsgivare och leverantör. - För att varumärket är mer än en logotyp
Det är känslan, snacket och storyn som gör att kunderna kommer tillbaka – och tipsar andra.
Vad händer nu?
Vi kavlar upp ärmarna och sätter igång. Det blir workshops, strategi och en och annan aha-upplevelse. Och när vi är klara? Då har Säker Trafik i Dalarna AB ett varumärke som inte bara står stadigt på vägen – utan också sticker ut i kurvorna.
Vill du veta mer om hur vi på Cu29 hjälper företag att hitta sin unika väg? Hör av dig, så tar vi en kaffe och snackar vidare. Kanske på halkbanan?