Säker Trafik i Dalarna AB – Halkbanan som kan mer än bara snurra runt körkortstagare

Det är inte varje dag vi får välkomna en kund som bokstavligen sätter folk på hal is – men nu är det dags. Säker Trafik i Dalarna AB, hjärnan bakom halkbanorna i Falun och Söderhamn, har valt Cu29 som partner för att vässa varumärket och gasa på resultatet. Och nej, det handlar inte bara om att lära nervösa 18-åringar att bromsa i tid.

Vem behöver egentligen en halkbana?

  • Yrkesföraren som ska kunna sitt jobb
    För dig som ska försörja dig som förare är detta helt nödvändigt att grepp (!) om…
  • Företaget med säljare som lever på vägen
    För dig som har bilen som kontor och handsfree som kollega – visst vore det schysst att komma hem med både affär och bil i behåll? Halkbanan är mer än ett körkortsmoment, det är ren och skär arbetsmiljöinvestering.
  • Kundevent för de modiga (eller de som tror att de är det)
    Vill du imponera på kunderna? Glöm tråkiga konferensrum. Bjud in till en dag med sladd och skratt – och kanske en smula insikt om vinterdäckens betydelse.
  • Den rutinerade föraren (som ”kan allt”)
    Vi vet. Du har kört i 30 år och aldrig varit nära ett dike. Men handen på hjärtat, när testade du senast att panikbromsa på is? Exakt.
  •  …och många fler

Vårt uppdrag: Mer än bara logga och färgpalett

Vi börjar med att skruva på varumärket. Hur uppfattas Säker Trafik i Dalarna idag? Är det mest ”en bana för körkortet”, eller ser folk också möjligheterna för företag, event och vidareutbildning? Dessutom gör Säkert Trafik i Dalarna så mycket mer. Här gräver vi djupare – och lovar att hitta guldkornen.

När varumärkesstrategin sitter som en keps (utan gubbe under), tar vi nästa steg: att faktiskt öka affärerna. Det blir marknadsföring som känns, syns och får folk att tänka ”varför har vi aldrig gjort det här med jobbet förut?”

Varför bry sig?

  • För att trafiksäkerhet är coolt (och lönsamt)
    Det är lätt att glömma bort tills det smäller. Men företag som satsar på säkerhet sticker ut, både som arbetsgivare och leverantör.
  • För att varumärket är mer än en logotyp
    Det är känslan, snacket och storyn som gör att kunderna kommer tillbaka – och tipsar andra.

Vad händer nu?

Vi kavlar upp ärmarna och sätter igång. Det blir workshops, strategi och en och annan aha-upplevelse. Och när vi är klara? Då har Säker Trafik i Dalarna AB ett varumärke som inte bara står stadigt på vägen – utan också sticker ut i kurvorna.
Vill du veta mer om hur vi på Cu29 hjälper företag att hitta sin unika väg? Hör av dig, så tar vi en kaffe och snackar vidare. Kanske på halkbanan?

 

Mvh //