Vilka tjänster kommer ni att erbjuda då?

Lite tidigare gick jag ut med frågan om vilka tjänster förväntar sig att reklambyrå ska vara idag. Alltså vad Cu29 ska kunna ge sina uppdragsgivare så att de ökar i såväl försäljning som resultat. Många svar kom in, även från andra kunniga reklamare och marknadsförare, inte minst härlige Elias Modig från Ingo i Stockholm. Jag citerar:

  1. Mycket handlar om att lyckas skaffa sig manöverutrymme att leverera jobb som överträffar förväntan. Se till att bli duktiga på att inhämta kunskap från uppdragsgivare som inte själva vet vad de är ute efter (även om de såklart ofta tror det). Call bullshit out when you smell it.
  2. Håll koll på hur medielandskapet utvecklas, men avfärda inte gamla sätt. Och var beredd på att allt kommer att ställas på ända igen.
  3. Bli en trygg och påläst rådgivare i hur man använder sig av ny teknik. Nej, ni behöver inte kunna allt. Men ni behöver veta vad som händer och vad som är relevant för de jobb ni ska göra åt era kunder.
  4. Se till att vara överjävligt bra på produktionsledning – oavsett vilken typ av jobb det handlar om. Tid och pengar är en bristvara i nästan alla projekt (även där man minst anar det). Men det vet du ju redan
  5. Utmana alltid era uppdragsgivare åtminstone lite. Om de bara köper de jobb de tror att de vill ha så reduceras ni till en produktionsbyrå.

Så sant som det var sagt. Tror till och med att jag ska sätta in detta som ett manifest för Cu29.

Tack Elias och alla andra.
Egentligen inte så mycket nytt, men det befäste och satte ord på mina egna tankar.

Nu ska det bli åka av.

Mvh //