Måndag igen? Merit hjälper dig hitta något bättre!

Vi vet alla hur det känns. Klockan ringer, kaffet smakar inte lika gott som det gör på helgen, och tanken på ännu en arbetsvecka känns… tja, trög. Måndag igen. Det är precis den känslan vi har fångat i vår senaste kampanj för Merit, som hjälper människor att hitta sitt nästa drömjobb.

Rekrytering är en utmaning för många företag just nu, och Merit är inget undantag. Därför ville vi skapa en kampanj som inte bara sticker ut, utan också träffar rätt i hjärtat hos alla de där halvtrötta kaffedrickarna som kanske inte är helt nöjda med sitt nuvarande jobb.

Med AI som verktyg – teknik som tjänar dig

Vad som gör denna kampanj extra speciell är att både filmerna och bilderna är skapade helt med hjälp av AI. För oss är detta inte bara ett kreativt val, utan också en hyllning till Merits devis: ”När du bestämmer över tekniken.” Genom att använda AI visar vi hur teknik kan användas som ett kraftfullt verktyg för att skapa och kommunicera – precis som Merit hjälper sina kunder att göra.

Så här gjorde vi:

Vi började med en enkel men träffande idé: en bild och två korta filmer med lite för lyckliga människor som utstrålar den där ”jag har hittat mitt drömjobb”-känslan. Och så rubriken: ”Måndag igen.” Enkelt, ärligt och precis vad vi tror många kan relatera till.

För att verkligen maximera effekten valde vi att köra annonserna i Meta-kanalerna (Facebook och Instagram) – men bara på söndagar och måndagar. Varför? För att det är just då vi tror att de som kanske bara är till hälften nöjda med sin arbetsplats är som mest mottagliga för att börja fundera på något nytt.

Resultatet?

Kampanjen har redan visat sig vara en fullträff. De som klickar på annonserna dirigeras till Merits sida på TeamTailor, där intresset har exploderat. Merit har sett ett lavinartat ökat antal besök och ansökningar varje gång kampanjen rullar. Det är tydligt att vi har lyckats fånga uppmärksamheten hos rätt målgrupp – och kanske till och med inspirerat några att ta steget mot ett bättre jobb.

På Cu29 älskar vi att skapa kampanjer som inte bara når ut, utan också känns. Och med ”Måndag igen” är vi övertygade om att vi har lyckats fånga både känslan och möjligheten.

Så nästa gång du hör någon sucka över att det är måndag igen – varför inte tipsa om Merit? För det kanske inte behöver vara så.

Mvh //