Själv är inte bäste dräng

Det finns en seglivad idé bland företagare: att framgång handlar om att klara allt själv. Vara chef, bollplank och hela marknadsavdelningen i samma person. Vi förstår drivkraften. Men i längden blir det sällan en väg framåt.

Vi tänker tvärtom.

En företagare lyckas bäst genom att göra det hen är allra bäst på och låta någon annan ta hand om resten. Marknadsföring är vår del av den ekvationen.

Marknadsföring är inte en kostnad. Det är en investering. Det är en del av processen, av erbjudandet och inte något ”nödvändigt ont”.

Varje krona du lägger på rätt marknadsföring ska komma tillbaka som fler kronor. Det handlar inte i första hand om snygga annonser eller välgjorda filmer, även om det också spelar roll. Det handlar om vad som faktiskt händer på sista raden. Om tillväxt du kan se i resultatet.

The Revenue Show – för att du ska tjäna pengar.

Rätt strategi och rätt genomförande hänger ihop. När de gör det blir marknadsföring något mätbart, inte en chansning.

The Revenue Show är vårt sätt att samla företagare kring just den här frågan: hur marknadsföring kan bli något som driver intäkter, inte bara syns. Vi anordnar den för att vi vill se fler företag växa och för att de bästa samtalen om tillväxt sällan sker när man möts på riktigt.

Boka in 15/10

Vi jobbar bäst med företagare som ser värdet i att inte göra allt själva. Som hellre lägger sin tid där den gör mest nytta än på att själva finjustera en Facebook-annons. Det finns förstås mellanting, men den som vill göra allt själv jobbar inte som vi.

Om du gillar resonemanget i denna bloggpost bör du uppskatta The Revenue Show. Läs mer om eventet på dess webbplats, och försäkra dig om en plats redan nu.

Fler bloggposter: