Välkomna Leksands Knäckebröd

I snart 15 år har jag haft förmånen att tillsammans med Anna Romson arbeta med Leksands Knäckebröd. Steg för steg har vi fått vara en del av uppbyggnaden av såväl försäljningen som verksamheten som resultatet. Genom frilansperioder och olika organisationer för både mig och Anna har detta samarbete bestått och utvecklats. Det har varit Dalatapas, Knäckepizzor, närliggande bönder och en fantastisk familjeberättelse. Bland mycket annat. Och detta i en tuff dagligvaruhandel där den närmaste konkurrenten är mer än dubbelt så stor och besitter i det närmaste obegränsade resurser för marknadsföring (ändå vill de kopiera det mesta vi gör).

Därför är det också glädjande att få fortsätta med detta roliga arbete när jag nu är en del av Cu29. Givetvis tillsammans med Anna som numera är på Cogs Creative i Stockholm – en av våra mest betrodda samarbetspartners på fler än ett plan.

Filmer som stärker Leksands Knäckebröds position

Som första resultat kommer denna kampanj som syftar att ytterligare stärka Leksands Knäckebröds position. I en serie filmer ser vi stjärnkocken Isabella Morrone (känd från bl a Kockarnas kamp i TV4) provsmaka alla de olika knäckebröden bakade i Leksands och diskutera smakskillnader med bagarmästaren Christoffer Färdigs. Reklamfilmerna kommer att främst gå i sociala medier och är samtliga tagna från huvudfilmen som du kan se här:

Filmen spelades in på Tällbergsgården och producerades av David Kvart. Musiken känner du säkert igen och kan faktiskt höras på både Spotify och Apple Music numera 😉

Mvh //