”Vi gör inga fula skyltar” säger Roger Persson och hans prisvinnande team i Skyltgruppen på Liljeholmen i Stockholm. Och det får vi vara väldigt tacksamma för. Skyltar påverkar gaturummet enormt, på alla sätt. Fula skyltar förfular och frånvaron av skyltar i en stad får många att bli nervösa. Skyltar betyder utbud, civilisation och skapar ljus i mängder av färger. Den serbiske uppfinnaren Nikola Tesla visade upp 1893 hur man fick ädelgasen neon att lysa tack vara elektricitet, men det var den franske ingenjören Georges Claude som konstruerade den första neonskylten 1912 – för en raksalong i Paris. Resten är, som man ofta säger, historia.

LED är oftast lika med neonskyltar i dag.

Nu är det oftast LED som skapar ljuset i vad vi kallar neonskyltar. Och förutom ljuset har man som formgivare ett antal fler parametrar att arbeta med. Formen, djupet, storleken, materialen och sättet ljuset flödar.

Skyltgruppen jobbar som vi, med lysande ideér för varumärken.

Från mindre specialbutiker till stora aktörer som Lyko, Apotea och Schibstedt vill alla njuta av att ha fina skyltar av Skyltgruppen. Det är ingen slump att de tar hem både inhemska och internationella priser för sina kreationer. Från sitt vackra kontor på Liljeholmen i Stockholm kommer det kort sagt lysande idéer dagligen – ordvitsen i högsta grad avsedd.

Cu29 skapar leads till Skyltgruppen.

Det är stenhård konkurrens i branschen. Vårt uppdrag är att skapa leads för projektledarna genom SEA (sökordsannonsering), SEO (organisk sökordsoptimering) samt att finna metoder att bygga varumärket såväl som att hantera befintliga kunder. Givetvis driftar vi deras snygga webbplatsvår ursnabba server som drivs på grön el.

Fler bloggposter: